Makó első, a Maroson átívelő közúti fahídját 1878-ban építették, mely kiváltotta a korábban itt közlekedő köteles kompot. A hidat az 1883-ban meginduló vonatközlekedés igényei szerint vegyes üzemmódúvá alakították. A fahíd acélszerkezetre való kiváltására csak 1925-ben került sor, melynek terveit az ártéren átívelő másik két önálló vasúti hídéval együtt dr. Kossalka János készítette el. A mederpillérek Fábián Lajos, az acélszerkezet a MAVAG munkája. Az acélszerkezet súlya 187 t volt. 1944. szeptember 26-án (a közúti híddal egyszerre) a középső nyílást egy keresztmetszetben felrobbantották. A híd viszonylag kis mértékben sérült. A hidat 1945 február és december között ideiglenesen, 1949-ben pedig véglegesen, az eredeti formájában állították helyre. A vasúti híd ma is őrzi eredeti formáját.
(Forrás: Hidak Csongrád megyében. Szerk.: dr. Tóth Ernő, Szeged, 2003.)