Paktum Iroda

BEMUTATKOZÁS

 

MI AZ A PAKTUM? MI A CÉLJA?

 

Magyarország Kormánya TOP-5.1.2-15 kódszámon Helyi foglalkoztatási együttműködési felhívást tett közzé helyi önkormányzatok számára a foglalkoztatás-növelést célzó foglalkoztatási együttműködés, partnerség és paktum irodák létrehozására – ezen paktumok képzési és foglalkoztatási programjainak megvalósítása érdekében.

Az Európai Uniós projekt konkrét célja az emberi erőforrás – fejlesztések, foglalkoztatás ösztönzés és társadalmi együttműködések támogatása. A cél elérését a kormány a helyi önkormányzatokkal, kormányhivatalokkal, illetve a foglalkoztatás fejlesztésében érintett helyi vállalkozók és egyéb civil szereplők együttműködésével tervezi megvalósítani. Kiemelt célja a helyi igényekre alapozott, célzott képzés és foglalkoztatás révén a hátrányos helyzetű álláskereső személyek munkába állásának támogatása.

A Foglalkoztatási Paktum területi hatálya az alábbi településeken élő foglalkoztatókra, álláskeresőkre terjed ki: Makó, Kiszombor, Csanádpalota, Kövegy, Királyhegyes, Apátfalva, Magyarcsanád, Nagylak, Maroslele, Földeák, Óföldeák, Csanádalberti, Pitvaros, Nagyér, Ambrózfalva, Algyő, Klárafalva, Ferencszállás, Deszk, Kübekháza, Újszentiván, Tiszasziget, Székkutas, Mártély.

A Paktum Iroda bemutatása

A Paktum Iroda feladata az, hogy összegyűjtse azokat az információkat a vállalkozásoktól, a versenyszférától, amellyel tudja támogatni, segíteni a területileg illetékes Foglalkoztatási Osztály (volt Munkaügyi Központ) munkáját. Ezáltal el tudja azt érni, hogy olyan képzések, támogatások legyenek elérhetőek a helyi vállalkozások számára, amelyekre valóban igény van, amelyek valóban segítik a gazdasági fejlődésüket. További feladatai közé tartozik a minőségi munkahelyek kialakítása, a munkaerő mobilitásának biztosítása és a munkaerőpiac bővítése Makón és térségében.

A Paktum Iroda célja, hogy a térség számára legelőnyösebb foglalkoztatási stratégia mentén, a munkanélküliség a lehető legalacsonyabb szintre redukálódjon és a térségi vállalkozások megtalálják a megfelelő munkaerőt feladataikra. A Paktum Iroda szakemberei felmérik a munkaerőigényt, illetve szakember szükségletet és a Foglalkoztatási Osztállyal közösen a megfelelő helyekre irányítják az álláskeresőket, a munkáltatók igényeihez illeszkedő képzéseket szerveznek.

Paktum Iroda tagjai:
Barna Gábor munkatárs

 

 

Az Irányító Csoport bemutatása:

A paktumban foglaltak végrehajtásáért az Irányító Csoport a felelős. Az Irányító Csoport tagjai a következők:

Szervezet neve Szervezet képviselője
Makó Város Önkormányzata Farkas Éva Erzsébet, polgármester; az Irányító Csoport elnöke
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal dr. Molnár Csaba, főigazgató Akadályoztatása esetén Janovics Péter főosztályvezető
Csongrád-Csanád Vármegyei Önkormányzat Gémes László Csongrád-Csanád vármegye közgyűlésének elnöke
Marosmenti Vállalkozók Szövetsége Kozák Erika elnök
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviseletében a Csongrád-Csanád  Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Dr. Kőkuti Attila Csongrád-Csanád Vármegyi Kereskedelmi és Iparkamara elnöke
Givaudan Hungary Kft. Karkas Mihály, ügyvezető igazgató

 

Az Irányító Csoport feladata az, hogy elfogadja a foglalkoztatási paktum éves munkaprogramját. Koordinálja a munkaprogram megvalósítását az érintett szervezetek között. Beszámol a foglalkoztatáspolitikai fórumokon az egyes programok teljesítéséről, valamint a következő időszak elképzeléséiről. Folyamatosan ellenőrzi a végrehajtás ütemét és értékeli, a megvalósítást a Foglalkoztatási Stratégiát, a Paktum Akciótervét, a Paktum Működési és Monitoring Kézikönyvét, az elkészült gazdasági gyorsjelentéseket, munkaprogramot és projektterveket, valamint a paktum irodán keresztül irányítja az éves tervek megvalósítását. A beérkezett támogató nyilatkozatok alapján dönt a paktumszervezethez való csatlakozások befogadásáról.